Over onze huisstijl

Een aantal jaren geleden had ik (Antine) een spontane ontmoeting met Michel op een feestje. We raakte zo aan de praat dat we vergaten wat er om ons heen gebeurde. Er was een wederzijdse belangstelling en een soort van nieuwsgierigheid. Het gesprek ging over onze missie, over onze persoonlijke drijfveren.

“Waar krijg jij eindeloos veel energie van, waar komt die creativiteit vandaan, waar zie jij kansen, wat zijn jouw geluks- en succesmomenten, waar krijg je klamme handjes van. Wat is je doel en hoe is de reis ernaar toe……"

Een paar jaar later neemt Michel contact op en vertelt over zijn plannen samen met Geesje, over WERK VANZELF. Het is helemaal duidelijk; de magische missie trekt ons tot elkaar aan. Niet moeilijk, lekker ongedwongen, vanuit interesse en vertrouwen.

strook1_logo_beeldmerk

De vraag is om een totaal nieuwe visuele identiteit te ontwikkelen, in woord én beeld. Een compleet nieuwe huisstijl en website, waarmee het verhaal duidelijk wordt overgebracht en de buitenwereld wordt bereikt. Een superleuke opdracht, een heldere briefing en een prachtige missie. WERK VANZELF draagt bij aan de persoonlijke ontwikkeling van mensen en vergroot het succes van anders en samenwerken. “Werken kan anders, het kan als vanzelf. Dat willen we laten vinden en overbrengen”.

strook7_facet_wit_logo

Het ontwerpproces begint met een inspirerende powersessie. Hiermee zijn de ingrediënten opgehaald voor de eerste schetsvoorstellen. Er worden al snel duidelijke en bewuste keuzes gemaakt in kleur, typografie, vormentaal, fotografie, tone of voice, etc.

In het woordmerk (WERK VANZELF) staat kracht, vertrouwen, helderheid en verbinding centraal. Het beeldmerk (de hexagon) symboliseert het uitstralen naar buiten vanuit de persoonlijke kern (de gele stip > IK). Het metaforische verhaal gaat over de werkende bijen die als vanzelf op natuurlijke wijze de honingraat opbouwen. Deze vorm illustreert ook de zeshoekige cel van de honingraat, die als bouwstenen aan alle zijden met elkaar verbonden kunnen worden en raakvlakken heeft. Dit komt bij de uitrol van de huisstijl volledig tot zijn recht.
Een logo met een duidelijk verhaal, een stevige typografie en een fris en overtuigend kleurpallet.

strook2_visualOlifant

De huisstijl is compleet gemaakt met beelden die opvallen, raken en inspireren. Deze visuals zijn zo bewerkt en gekozen zodat deze haarfijn aansluiten op de huisstijl en de trefwoorden die WerkVanzelf typeren. De afbeeldingen vertellen het verhaal en spreken voor zich.

TREFWOORDEN:
beweging, transparantie, spiegel, dynamisch, eenvoud, helder, fris, kern, verloop, uitstraling naar buiten, proces, stevig, vertrouwen, resultaat, leren, doelgericht, anders, openstellen, knipoog, luchtig, humor, inspiratie, stoutste dromen, als een speer, vooruit, ik, samen, enthousiast, moed, respect, in je kracht.

strook2_visualSmiley_beeldmerk

Alle grafische elementen zijn opgenomen in een manual waarin de huisstijlrichtlijnen zijn vastgelegd. Hiermee wordt de nieuwe huisstijl eigen gemaakt en consequent uitgedragen. Zo kan de website volledig in stijl worden vormgegeven en gebouwd. Zo is er ook een inspirerende tool ontwikkeld waarmee op een leuke manier beweging en VANZELFSPREKEND WERKEN wordt gecreëerd.

strook_Astrid_Antine

Antine Scherff en Astrid Voet

WERK VANZELF haalt inzicht en inspiratie naar binnen en brengen vakmanschap en talent naar buiten. Daarbij brengen ze mensen met dezelfde passie bij elkaar. Het is een vonk die overslaat en aanwakkert, dat is onze ervaring.

Wij (Astrid Voet en Antine Scherff) hebben als duo al heel wat bedrijven positief zichtbaar gemaakt. We zijn kritisch en gedreven, voelen elkaar goed aan en een half woord is al voldoende. Wat de één bedenkt, maakt de ander concreet en zichtbaar. Antine maakt de complete huisstijl en Astrid zorgt voor de website.  Pas als het merk staat als een huis en de doelgroep in beweging komt, zijn wij tevreden.

De samenwerking met Geesje en Michel verliep hetzelfde, van begin tot het eind als Vanzelfsprekend. Omdat we geloven in hun missie en gezamenlijke kracht. En ook omdat we ontzettend graag bijdragen aan het verspreiden van hun methodiek, zodat iedereen zo ALS VANZELFSPREKEND KAN (SAMEN)WERKEN.